Tuesday, November 10, 2020

Tisdag

 Idag när jag gjorde administratörsjobbet satte jag hörlurar i öronen, det var lite hög volym bland mina kollegor, jag lyssnade på klassisk musik istället. Det var så avkopplande, jag fick sån längtan efter att t ex åka till Wien, jag var där för ett antal år sen, en underbart vacker stad . Det kändes så sorgligt att världen ser ut som den gör.  Att man inte ska åka någonstans. Smittan  ökar lavinartat här i Skåne.  Hur länge ska det här hålla på?  Vår chef är fortfarande hemma, det är tredje veckan nu. Hela det stora femvåningshuset jag jobbar i är väldigt tyst och tomt. Det kommer positiva signaler om vaccinet, kanske kan det komma igång i början på nästa år. Hoppas.

4 comments:

znogge said...

Vi får verkligen hålla våra tummar för ett vaccin för nu skenar smittan tyvärr.

Kram

ime said...

Ja hoppas de kan börja vaccinera snart och att det ger ett bra skydd.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det verkar som om det bara är vaccinet som kan hindra smittspridningen. Den ökar ruskigt snabbt nu och jag önskar att alla kunde tänka sig för. De flesta gör nog så gott de kan men det är tyvärr de som inte anstränger sig som märks.
Kram

ime said...

Jag tror att det helt enkelt är svårt att stoppa smittspridningen, kanske räcker det inte att hålla avstånd. Kan också vara så att många har viruset utan att ha symptom men smittar ändå.
Kram