Friday, November 13, 2020

Fredag

 Det har varit några riktigt jobbiga dagar på jobbet denna veckan. Det är fakturasläpp och det har varit så många jobbiga samtal. Människor är så aggressiva. Nu är det ett visst klientel vi har men jag tycker det varit värre än någonsin. Vet inte om det är något tecken på att folk inte mår bra. Ibland blir det rena personangrepp och jag har svårt att ta det.  Jag går hem helt slut i huvudet. Kanske är det för att vi är så få och varit underbemannade ett bra tag nu. Vi har en som varit borta ända sen april och en sen i september. Vi har ingen administratör längre utan det alternerar mellan mig och en till. Jag känner inte heller att jag får tillräcklig vila under helgen utan den går jättefort och sen är det in i ekorrhjulet igen. Suck.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag kan inte förstå hur folk kan vara så otrevliga mot er i kundtjänst. Det är kanske ok att be er ta klagomålet vidare till berörd chef men det kan göras på ett trevligt sätt. Det är förmodligen fakturor gällande köpta tjänster och där kan det väl inte finnas några tvetydigheter om vad det kostar.
Var rädd om dig. Jag hör om folk som går in i väggen och det gäller att säga stopp i tid. Men jag vet att det är svårt när man sitter där och har massor att göra.
Kram

ime said...

Du anar inte vad otrevliga människor kan vara. Vilka påhopp man kan få stå ut med. Det är jättesvårt att inte ta åt sig. När det börjar spåra ur brukar jag säga att jag lägger på om dom fortsätter vara otrevliga. Det har jag också fått göra flera gånger.
Kram

Znogge said...

Det är verkligen otroligt hur ovänliga vissa människor kan vara. Jag mötte en del sådana under min tid i fastighetsbranschen. Otrevliga hyresgäster som var så oförskämda att man inte trodde det var sant. Jag brukade säga till dem att de var välkomna att ringa upp igen när de kunde föra ett normalt samtal och sedan så slängde jag på luren. Visst kan det vara den pågående situationen som gör att folk inte mår bra men det får man inte låta gå ut över andra. Förstår att sådana samtal tar på era krafter.

Kram

ime said...

Ja då har du också upplevt jobbiga människor. Man förklarar och förklarar ändå blir vi beskyllda för att lura dom. Man ska egentligen inte ta åt sig för det är människor som har problem av något slag. Sen får man helt enkelt avsluta eller ibland lägga på luren för att man måste hjälpa andra som står i kö. Igår hade vi en riktig mardrömsdag och så är vi inte full styrka. Vi hade ca 60 personer i kö när vi brukar tycka att det är mycket med 20. Så idag är man som en trasa, helt slut.
Kram