Wednesday, November 17, 2021

Lite förkyld

 Jag har fått ont i halsen och känner av en förkylning. Jag jobbar ju hemifrån men det är planerat att jag ska vara på kontoret imorgon och fredag, det är nog inte så klokt att åka dit. På fredag är det dessutom planerat att vi ska presentera ett stort arbete vi hållt på med, en sjukresehandläggare, min chef, teamledare och jag för resten av våra kollegor. Det handlar om hur vi ska jobba framöver. Jag har en del jag ska presentera ensam och jag kan ju inte sitta och snörvla på kontoret.

Jag försöker hålla mig ifrån det hysteriska med julen. En del börjar julpynta och lyssna på julmusik redan. För mig är hyacintdoft, levande ljus och en lussekatt tillräckligt. Jag har så svårt för det här upphaussade. Jag ser fram emot ledighet och att få träffa Dante med familj. Jag som jobbat i handeln vet hur jobbigt det kan vara och redan annandag jul drar rean igång. Gud så skönt att slippa det.

4 comments:

znogge said...

Det låter klokt att du stannar hemma för att sitta och snörvla på en arbetsplats är inte aktuellt numera.

Jag tycker om julen men det måste bli en balans i det hela och inte ett stressmoment. Att träffa nära och kära är det viktigaste för mig.

Kram och krya på.

ime said...

Nej vi har haft några på jobbet som varit superförkylda, jag tycker inte det är ok.
Det är så sant, att man behöver få en balans när det gäller julen. Många bloggare har firat jul redan, allt pynt och gran är uppe, tycker det är hysteriskt.
Kram och tack

ibod11 - Ingrid said...

Det är nog bäst för både dig och arbetskamrater om du stannar hemma och kurerar dig lite. Men det är ju trist om du inte kan vara med på det planerade mötet och lägga fram dina förslag på hur ni ska arbeta. Det är en viktig fråga som verkligen behöver tas upp.
Jag älskar julen och pyntar massor här hemma. Men jag har en strikt regel om att vänta till första adventshelgen. Sedan är det fritt fram. Jag har förfallit lite och kan tänka mig att tända ljusstakar och annan belysning redan på fredagen men det är en absolut gräns.
Kram

ime said...

Förhoppningsvis kan jag vara med på mötet via teams, de andra får vara på plats så får jag prata via datorn. ☺
Oj, du är alltså färdigpyntad redan till första advent! Jag tänder möjligtvis adventsljusstaken på lördagkvällen.
Kram