Sunday, May 06, 2007


Började känna av det igår, när jag vaknade, en klump i halsen som inte försvann när jag svalde. Gjorde ändå vad jag skulle, dammsög av, tvättade, strök, handlade men kände mej verkligt hängig. Tog en alvedon och sov en timme. L kom kl 15, vi tog en biltur ut på Lister, visade bland annat min underbara strand. Där var det varmt, fågelkvitter och blommande fina buskar och knallblått hav. Hemma var det mer en kylig vind. Sen gjorde jag mat, thailändsk fläskfilé med ris och sallad. S hade gjort en vit chokladmousse till efterrätt som var jättegod. Men jag blev bara hängigare och hängigare, fick lägga mej i soffan med en filt över. Vi satt och pratade hela kvällen, S och J var med stundtals. Idag har jag knappt varit uppe, sovit bort nästan hela dagen. Huvudvärk, ont i körtlar och hals. Fy vad trist. Känner mej stressad inför veckan, har mycket att ta itu med på jobbet. Har helt enkelt inte tid att vara sjuk. Hemma har jag inte hunnit med alls vad jag förväntat mej denna helgen. Tur ändå att det inte var förra helgen jag var sjuk.

No comments: