Sunday, May 27, 2007


Har haft en helg som gått i 180. Började i fredags med att möbelaffären ringde och sa att min byrå kommit, så jag åkte dit efter jobbet, efter en del möda lyckades jag och J och S bära upp den på mitt rum. Därefter kunde jag hänga om lite kläder, trosor, bh:ar, strumpor, leggings, toppar och koftor finns numera i byrån. Möblerade om i sovrummet och nu känns det jättefint där, säng, sängbord och byrå i samma utförande. På lördagen städade jag, köpte blommor på torget, lite blommor även på Interflora, var inne på nyutbyggda mq här i Sölvesborg, snyggt, men inte hjälper det med snygga lokaler när säsongens kläder inte är lyckade. Handlade mat. Hem igen för att fixa med tvätt och packa med mej en del till L, kom till honom vid 5-tiden. Vi gjorde ostpaj ihop, rostbiff, sås, sallad och bröd till. Drack ett glas rödvin till och efter det var jag helt slut, låg i hans uterum i en soffa och var totalt utslagen. Var nog resultatet efter en ovanligt stressig och jobbig vecka. På söndagen gick L upp kl 5 för att jobba... jag hörde och märkte inget utan vaknade först kl 9 när klockan ringde. Tog en dusch, gjorde frukost och satt i hans mysiga kök och tittade på Tilde på fyran. Körde hemåt, stannade på vägen och köpte jordgubbar, sedan i Norje för att köpa frallor och glass till jordgubbarna. Hem, fick en röd ros av barnen och presentkort på Rolf Nilssons Guld i Kristianstad, ska köpa örhängen som passar till ringen från Sandbergs. Packade in nya saker i bilen, vidare till mamma, hon fick en blomma av mej, jag åt middag hos henne. Vi åkte till kyrkogården och satte blommor på pappas grav. Blev fint. Drack kaffe och åt tårta hos mamma. Vidare hem. Hann precis klippa gräset innan regnet brakade löst. Har fortsatt med tvätt hemma, ska strax ut och övningsköra med J. Såna här helger är ingen avkoppling alls. Bara hasta och stressa. Enda avkopplingen var ju hos L, men där somnade jag i rena utmattningen. Så kan det va.

No comments: