Sunday, May 20, 2007


Har haft en underbar helg. Började i lördags med en tur till Hässleholm med S och L. S skulle göra vid sina naglar och jag och L gick och fikade. Köpte en jättegullig nalle till min nya byrå som jag hoppas snart kommer. Låter kanske lite märkligt... nalle... men jag gillar att inreda med nallar... Vi gick vidare till mq, L skulle handla. Hittade jättesnygga beiga chinos, smårutig skjorta, jeansskjorta och jacka från Peak Performance. Han köpte rödrutiga kalsonger också... tyckte dom var fräcka men själv var han övertygad om att han köpte vita kalsonger. Var först idag när han packade upp sina nyinköpta kläder han såg att dom var rödrutiga... han blev lite chockad.... men jag tyckte dom var tuffa. I Hässleholm köpte jag en gul top till min gula kjol jag köpte i Stockholm, faktiskt passade den jättebra i färg fast jag inte var exakt säker på kjolens gula färg. Vi var i en affär också där jag köpte ett halsband, där en tokig tant jobbade... jag fattade inte först men hon la faktiskt an på L. Hon sa flera gånger att han såg sååååå ung ut.... till mej sa hon ingenting... hon hann berätta om hela sitt liv och avslutade med att säga att jag var välkommen tillbaka och "ta gärna din kompis med"... det är lite mer än kompis sa jag, men jag skulle ju sagt att det var min äkta man.... tänk... 60-årig tant lägger an på 39-årig kille.... aj aj. Raskt vidare till Nova i Lund. Började med att fika... gick runt och kollade, gillar Nova jättemycket. Köpte en väska från Mexx, S handlade lite på Bikbok också. Sen hittade jag ett par jättefina Converse, rosa.... men fick veta av S att det absolut inte var Converse... det var wannabe-Converse sa hon... ett märke fattades för att dom skulle få kalla sej äkta.... och priset var ca 500 kronor billigare... men jag är glad för dom i alla fall. Kan bli bra att ha när vi är i L:s båt. Åt mat på Nova, jag åt kycklingspett med nudlar, S ris och skaldjur och L åt pasta. Hann med kaffe också innan vi åkte hem. Körde S till Åhus, hem till mej för att packa litekläder och vidare till Ronneby. Satt i hans fina uterum och drack vin och hade levande ljus tända. Vaknade i hyfsad tid i morse, åt frukost ute i solen och hörde göken gala. Drog till Karlskrona, L skulle ha ett tak till sin hammock, han gav mej en ny dyna till min Baden-baden, han är så snäll. Köpte också en ny lampa som jag ska ha bak huset, han ska fixa till den bara, fick den billigare för det fattades några skruvar. En sak som var märklig var när vi var i Karlskrona att trots att det är 16 år sen jag flyttade därifrån får jag så otroligt dåliga vibbar av att åka dit. Blev deprimerad när vi åkte och letade upp var jag bodde, och deprimerad av att se allt jag känner igen... gator, parker osv. Det var en hemsk tid i mitt liv, det enda som var positivt var att S föddes där. Annars är jag bara evigt tacksam att jag kom därifrån. Berättade saker om T och mitt äktenskap, L hade t o m svårt att tro vad jag berättade. Tänk om man vetat då vad som skulle hända i ens liv. Och hur mycket bättre jag mår utan honom jag var gift med.

No comments: