Saturday, October 17, 2009


I´d like to be alone a little while if you don´t mind
Har en ledig lördag och söndag framför mej, men här är mycket att ta tag i hemma. Har tvättmaskinen igång, J hade med sej en stor kasse tvätt hem igår... har sagt att EN gång är ok, sen måste han lära sej tvättmaskinen i lägenhetens tvättstuga. Ska städa, åka och slänga skräp, handla nytt torrfoder i djuraffären, vill köpa nån ny blomma, handla mat och har en gigantisk hög stryktvätt att ta itu med.... så inte blir det så mycket avkoppling. Men ändå rätt skönt att vara ledig. Igår kom min chef och frågade hur det kändes att vara i kundtjänst och om jag ville fortsätta, han trodde i alla fall en bit in på nästa kvartal, och det vill jag gärna. För det är ändå lättare att så småningom få en deltidstjänst där, även om det kanske inte alls blir så. Sen är mitt mål att få jobba mer på Ronneby brunn eller någon annanstans. Fick ett tips om ett spa i Brösarp också... är rejält kluven, det känns som en sån avkrok och jag vill hellre vara på Ronneby även om dom har ett märke i Brösarp som en annan hudterapeut vill att jag ska lära mej... för att kanske kunna jobba hos henne... det blir lite svårt att bestämma sej, men frågan är om jag vill jobba på salong, och jag är mer intresserad av spa och min magkänsla säger mej att Ronneby känns bättre. OM jag sen flyttar neråt är det svårare om man är engagerad i en salong, jag hade ju inte tänkt stanna kvar här resten av livet, ja vi får se vad som händer.

No comments: