Friday, October 30, 2009


Några händelserika dagar. Var nere i Malmö onsdagkväll för att se Askungen, E var med. Först stannade vi i Lund, träffade J och var ute och åt. Sen drog vi vidare till Malmö, hittade en parkering efter lite letande. Föreställningen var bra, alltid roligt att gå på nåt sånt, gick tillbaka till bilen och möttes av en inslagen ruta och min väska stulen... Så trött man blir och så mycket jobb man får. Först stå i telefonkö länge för att komma fram till polisen, spärra kort osv. Sen gjorde vi nån tillfällig konstruktion för att kunna köra, det ösregnade och var inte kul att ha öppen ruta. Vi stannade i Lund på en mack och fixade lite plast och tejp och hämtade andan ett tag... då slog det mej, min HUSNYCKEL... den fanns ju i väskan som blev stulen. S är i Rom men tack och lov kom jag på detta innan vi körde vidare så vi kunde köra till J och hämta en nyckel. Halv två var jag hemma, dödstrött. Gick och la mej. På morgonen lyssnade jag av mobilen, då har en tjej ringt som varit ute och gått med sin hund och hittat min väska!!! Plånbok, glasögon och necessär med smink och parfym borta, men väskan fick jag tillbaka, en som jag precis köpt. Först besök på Länsförsäkringar, sen lämna bilen till en glasmästare, hyra en annan bil. Sen drog jag ner med tåg till Malmö, träffade tjejen som hittat min väska, lämnade över en bukett tulpaner och 200 kr. Sen åt jag lite och gick lite på stan när jag ändå var där, men det får bli tåget i fortsättningen....

No comments: