Saturday, December 04, 2010


Händelserik dag idag. Började inte så bra. Lyckades slå ner min nya glaslampa som jag ställt i garderoben nu när jag har ljusstakar framme, den gick i tusen bitar tyvärr. Tog då fram dammsugaren för att dammsuga upp allt med följd att en propp gick, halva lägenheten blev mörklagd. Jag fick duscha i skenet av stearinljus. När vi var klara jag och S och gick ut för att ta bilen till Malmö möttes vi av en parkeringsbot på 500 kronor. Jättekul. Jag har visserligen stått olagligt några gånger utan att ha fått böter, här är rätt svårt att hitta parkeringsplats, men denna gången var jag inte medveten om att jag stod olagligt, såg inte att det inte var en ruta jag stod i på grund av snön. Ja, vi drog i alla fall iväg till Malmö där S skulle hämta en spegel hon vunnit i en auktion, ett riktigt fynd. Vi fikade i Malmö också, sen åkte vi till Lund, letade upp lägenheten dit S flyttar nästa vecka, såg trevligt ut och sen åkte vi till J. Vi åkte vidare till Nova, blev lite handlande, jag köpte blusen på bilden, underbar färg. Sen hem till J för att fika lite innan vi begav oss hemåt.

No comments: