Monday, May 02, 2011


En ny upplevelse idag... har anmält mej på arbetsförmedlingen. Jag fick min sista lön i april och ska börja på Ikea först den 7 juni så det blir ett litet glapp här. En lång kö var det som man fick ställa sej i, sen fick jag fylla i en massa uppgifter och så träffa en handläggare. Eftersom jag har jobb som väntar så är det mest en formell sak och en massa papper som ska lämnas in till a-kassan. Får se hur det här går, har blivit varnad att det är lång handläggning.
Var lite kallt idag, tog cykeln i alla fall. Efter jag varit på arbetsförmedlingen var jag på Duvanders och fikade, sen köpte jag lite mat med mej hem från italienaren och några rosor i en röd fin färg på torget.

2 comments:

Renée said...

Jag har inte haft kontakt med arbetsförmedlinge på år och dar men jag tror att det känns bra om man slipper ha någon kontakt med fdom!

ime said...

Ja, tänk... den känslan har jag också. Men det gick fort och lätt idag, hoppas jag slipper gå dit mer.