Tuesday, May 03, 2011


Igår hände en sak som aldrig hänt förut. Zelda är ju lite bråkig emellanåt, eller egentligen tror jag det är lite maktkamp, hon ska liksom påminna Tilda om att det är hon som bestämmer, hon är ju äldst. Men Zelda har aldrig gett sej på Svala, vet inte varför, men Svala är ju större trots att hon är yngst. I alla fall bråkade Zelda och Tilda, dom brukar rulla runt och bitas, ibland särar jag på dom, ibland hinner dom lägga av själva. Men när Svala ser detta så bara försvinner hon som skjuten ur en kanon, hon satt jämte mej i soffan och KASTAR sej emellan Zelda och Tilda så alla tre katterna helt chockade bara står och tittar och man kan se att dom tänker: "VAD hände???" Sen går Svala EFTER Zelda och bevakar att hon inte ger sej på Tilda igen, och Zelda la ju av direkt. Har aldrig varit med om att Svala reagerat och gett sej in i det, men det var klockrent att hon ville skydda Tilda som aldrig börjar ett bråk utan bara försvarar sej. Jag satt helt stum och såg det hela.
Idag ringde det en person som jag haft kontakt med på tidningstiden, hon äger tre parfymerier. Hon var intresserad av mej som hudterapeut, den hon har här i stan ska ha barn till hösten och så har hon en annan i en annan stad också. Nu är jag ju som sagt upptagen i sommar, hon ville att jag skulle börja rätt snart, men vi får se hur det blir efter sommaren, jag skulle jobba som egen företagare då, det tål ju att funderas på och så får vi se hur arbetsläget är efter sommaren om hon inte löst det då.

No comments: