Sunday, May 08, 2011



Idag hade jag planerat att städa, som jag brukar göra på söndagar. Men ett telefonsamtal ändrade det hela, S ringde ifrån sin pappas bil att hon var på väg till mej, ett litet stopp för att sen ta tåget hem till Lund. Men på nåt sätt lyckades hon övertala mej att köra ner istället... jag var väl inte jättesvårövertalad, hade lite planer på att dra ner till Malmö en dag i veckan, tänkte att det kunde vara kul med lite sällskap dit idag istället. Så det blev så. Malmö var proppfullt av folk, trots att det var söndag, alla affärer har inte öppet, men alla uteserveringar var helt fulla av solälskande människor, för vädret har varit helt underbart. Jag köpte en väska på Åhléns, sen strosade vi runt lite, fikade på Espresso house, satt ute såklart för att så småningom köra till Lund. Där handlade vi lite ingredienser och så lagade S mat i hennes lägenhet. Hann med en kort stund med J också innan jag körde hem, hade lite saker att lämna till honom, han hade grillat med kompisar men åkte med mej till sin lägenhet. En mycket roligare dag alltså än vad jag planerat från början.

No comments: