Thursday, November 10, 2011


Har som sagt varit i Lund idag. Gick först på Espresso House och fikade. Sen gick jag för att leta upp företaget jag skulle träffa, jag går alltså på de intervjuer jag blir kallade till trots att jag börjar nytt jobb på måndag. Jag vet att företag alltid träffar en massa kandidater och jag tror det är bra att visa sej så att dom får en bild av mej, vem vet vad som händer i framtiden? Jag hade kollat på en karta hur jag skulle gå, det var en bit men jag hade tid på mej, men aj, jag gick fel. Lyckades så småningom hitta rätt, men var osäker på hur långt det var kvar så jag hoppade på en buss men det var ca 200 meter kvar, så jag fick rätt snabbt hoppa av den bussen, hahaha.... Det var ett gäng på tre personer jag fick träffa, nu har jag varit på så pass många intervjuer att jag inte blir så nervös längre, lyckas på nåt sätt spela en roll och koppla på charmen för fullt... men sen om det räcker har jag ingen aning om, men kan inte göra mer än vara mej själv och försöka svara ärligt på deras frågor. Sen var det dags att träffa lilla S, vi gick och fikade vid Mårtenstorget, Lund är så härligt! Jag gillar att det är mycket folk i rörelse och det är en sån mysig lagom stad. J ville att jag skulle komma hem till honom en sväng, men jag kände inte riktigt att jag hann med det, han hade gått hem och orkade inte ta sej in till stan. Jag tog tåget hem sen efter fikat, ska ju upp och jobba imorgon även om jag inte behöver åka förrän kl 10 ungefär. Ja, en härlig dag har jag haft och minsann är jag kallad på en intervju till nästa vecka på ett annat företag.

No comments: