Friday, January 20, 2012


Märklig dag idag på spa:et. Jag brukar älska mötena med människor i mitt jobb och idag fanns det nåt slags samband som jag inte riktigt kan klura ut. Första kunden hade en sån grym historia att berätta att jag helt enkelt hade svårt att göra behandlingen, kunde inte koncentrera mej och allt jag sa kändes så futtigt. Dom känslorna satt kvar hela dagen, hon var dessutom gravid. Lite senare hade jag också en gravid kund, hade henne på två behandlingar. Kändes så konstigt att se hennes lycka och precis ha träffat någon i helt motsatt stämning. Lite senare har jag en kund som är barnmorska, konstigt eller hur?? Och inget samband fanns mellan dom. Kund nr två hade jag först på lyxansiktsbehandling och sen massage, när jag masserade såg jag hur hennes mage rörde sej, eller rättare sagt bebisen tumlade runt som bara den. Jag kan ju säga som så att det finns bara en sak som betyder nåt och det är att man själv och ens nära och kära är friska, inget annat betyder egentligen något.

No comments: