Saturday, January 14, 2012


När jag skulle köra och handla i förmiddags märkte jag att nåt var fel på bilen och mycket riktigt hade jag fått punktering. La märke till igår när jag körde hem från Ronneby att bilen drog mycket åt vänster. Då hade jag inte fått punktering, det hade jag ju märkt. Däcket har gått sönder, en bit av gummit hänger liksom på sniskan och sen har väl luften pyst ut i natt. Men tur det inte hände mer när jag körde, det går ju i 100 km största delen av vägen, det är hastighetsbegränsningen på motorvägen nämligen i Blekinge. E skulle hjälpa mej att sätta på reservdäcket, hon kom hit i eftermiddag, men tyvärr fick vi inte av däcket, bultarna satt för hårt, så jag får ringa en däckverkstad på måndag, vet inte hur jag ska ta mej dit bara, får kanske bli bärgare. Inte klokt, kommer att kosta jättemycket, men fälgen går tydligen sönder om man kör med det, kanske blir billigare att skaffa ny fälg istället? Ja, inte vet jag, man är ju fullständigt analfabet på såna här grejor.

No comments: