Wednesday, June 15, 2016

Onsdag

Idag har det varit strålande sol och varmt, till skillnad mot igår när det ösregnade. Jag och M hade en lunchdejt, vi var på Borgmästaregården och satt ute, jättehärligt. Vi har ju jobbat ihop, det är rätt länge sen vi träffades, men vissa människor klickar man direkt med och tar liksom bara upp tråden när man sist pratade. Det var roligt och han är lätt att skratta med. Efteråt gick jag på stan lite, tog en glass och fortsatte sitta i solen, nästa gång ska jag inte ta två kulor glass, jag fick fem!!!
Sen stack jag iväg med min gamla bil och tog en drop-in-tid för besiktning. Var helt inställd på ombesiktning och att jag måste göra mig av med den så jag trodde inte mina öron och ögon när han sa att den var helt ok. Ojdå. Hur ska jag nu göra? Fortsätta köra ett år till eller sälja den nu direkt? Det lutar väl åt att jag fortsätter köra. Det är en frihet även om det kostar jäkligt mycket pengar. Får jag ett extrajobb efter sommaren så kanske det inte blir så kännbart med alla kostnader på bilen, ja jag kan ju fundera ett tag, behöver inte bestämma mig idag.

No comments: