Tuesday, June 21, 2016

Tisdag

Tråkväder idag, sånt här smått regn som man blir rätt blöt av, jag cyklade till biblioteket innan. Jag är ju ledig idag och imorgon.
Jag har gått med i en grupp på fb där man kan vara testläsare om någon vill att man läser deras påbörjade roman eller liknande eller om man för den delen är någon som skriver själv. Jag har läst lite ur en roman en kvinna ska skriva. Det är rätt roligt, jag är ju noga med att berätta att jag inte är skolad på något sätt utan bara en glad amatörläsare. Jag läser ju mycket böcker och har alltid gillat att skriva själv, det blir ju bara bloggen nu men när jag var liten skrev jag små berättelser på fritiden. Det jag skrev i skolan fick jag ofta högsta betyg på. Jag kommer ihåg när jag var liten och skrev en berättelse och läste den för mina kompisar, att dom satt helt fängslade och ville att jag skulle skriva mer!!
Nu är det jobb bara torsdag och fyra timmar på midsommarafton sen har jag semester i nio dagar. Tjoho. Tror jag ska ta tåget ner till Malmö en dag och strosa runt lite, är det fint väder finns det ju massor av saker att hitta på, lite tråkigare om det är tråkigt väder. Men jag ska försöka njuta av att vara ledig i alla fall.

No comments: