Friday, June 09, 2017

Fredag

Usch, är trött. Har ingen större energi på jobbet, tycker mest dagarna går långsamt just nu. Kanske känner kroppen att det är dags för semester snart, fast jag ska jobba över fem veckor till. Ibland känns det lite orättvist för jag åker alltid på stängningarna. Och nästan alla fredagar dessutom. Jobbar hela helgen, nästa helg är jag ledig men sen jobbar jag midsommarafton, midsommardagen är det stängt, jobbar på söndagen och sen jobbar jag de två kommande hela helgerna också. Imorgon har jag reserverat en bil när jag jobbat klart och ska åka och sätta en blomma på graven, min lilla mamma skulle fyllt 90 på söndag om hon levt.

2 comments:

znogge said...

Spontant tänker jag att arbetspassen skulle fördelas på ett rättvist sätt. Vissa tider är trots allt trevligare än andra... Skönt i alla fall att du har en semester inplanerad!

Kram

ime said...

Ja, jag är den ende utan hemmaboende barn så det är kanske en förklaring.
Kram