Thursday, June 15, 2017

Torsdag

Igår var väl inte min bästa dag. Började med att jag hade satt klockan på ringning en hel timme för TIDIGT. Inte klokt. Men var kanske bättre än en timme för sent. Jag åkte iväg och skulle sälja prenumerationer, vilket visade sig inte gå alls, alldeles för liten ort att stå på. Samtidigt beställde jag studentblommor till vår lilla praktikant vi haft i butiken, vi la ihop. Jag valde jättefina blommor, champagnefärgade lövkojor och rosor med brudslöja till. När jag sen satt och drack kaffe på ortens lilla café kom jag på att jag beställt blommorna till fredag men det är ju lördag hon springer ut. Ja jag ringde dit och ändrade det. Då hade jag skickat sms till dom andra och berättat hur mycket dom kunde swisha till mig och kommer på att jag helt räknat fel. Men gud vad håller jag på med, det är ingen stor summa, jag får betala lite mer men jag kan inte med att säga till dom andra att dom skulle betala mer än vad jag sagt. Alltså en sån dag vill man ju bara ska gå över.
Idag ska jag jobba 14 till stängning, imorgon med. Skulle ju varit ledig i helgen, men nej. Extrajobbaren hade dubbelbokat sig så jag fick frågan om att jobba på lördag, och både S och T har gått på semester så jag får göra det. Lördagen är ändå bra för det är dubbelt betalt när jag ska jobba. Jag vågar inte räkna ut hur många lördagar och helger det blir för mig i sträck. Men nu är det bara fyra veckor kvar till semester. Förresten kom det ett mail och en ursäkt från försäljningschefen och en ny lista på de 50 bästa säljarna, jag var på plats 17, trodde nog att jag skulle komma lite högre upp men jag får vara nöjd. Det var ändå bara några stycken i vår region som var före mig.

2 comments:

znogge said...

Vissa dagar går saker bara fel men det kunde varit värre. Bra i alla fall att chefen hörde av sig och att du hamnade på den lista som du skulle vara på.

Kram och ha en bra kväll!

ime said...

Ja det kunde absolut värre, mest grämde det mig att jag gick upp en timme för tidigt 😊
Kram och detsamma till dig