Saturday, February 16, 2019

Vårtecken

Alltså det är helt ljuvligt ute. Sol, blå himmel, vintergäck, snödroppar och krokusar i rabatterna. Känns som allt vaknat till. Herregud vad det gör mycket för humöret. Tänk när man kan ta en kopp kaffe utomhus, sitter man i lä kan man nog göra det redan. Tycker det här med våren och livets återkomst bara känns starkare för varje år. Att upptäcka naturens skiftningar och njuta fullt ut. Förmodligen tog man det mer för självklart när man var yngre.
Jobbade till 22 igår och likadant idag, det är bara att ta sig igenom, jag har tack och lov inte de passen så ofta. En del önskar dom passen och då byter jag gärna mot dagpass, byter gärna bort mina 6.15-pass också. Sen har jag faktiskt bokat en Stockholms-tur sista helgen i mars, vill träffa lille Dante och följa hans utveckling, det händer otroligt mycket. Nu reser han sig upp och är ett underbart litet solsken. Det vill ju mormor uppleva! Jag fick bra erbjudande om tågbiljetter och har lagt in om semester. Hittills har det aldrig varit några problem att få semestern beviljad, jag har dessutom många semesterdagar. Tänk vad mycket som är bra med detta jobbet!

4 comments:

Znogge said...

Men så perfekt att kunna resa upp en helg i mars. Jag förstår mer än väl att du vill följa lille Dantes utveckling för det händer ju så otroligt mycket första året. I morgon kommer lilla S hit för hennes mamma ska på brunch med systern sin. Vi ställer mer än gärna upp :D

Kram och ha en härlig lördag!

ime said...

Ja jag är glad att kunna åka upp. Men jag är såklart avundsjuk på dig som har din lilla sötnos så nära, man får ju en helt annan roll i deras liv när man kan ställa upp och hjälpa till.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vi lyckades visst sätta samma rubrik på våra inlägg idag :) Men medan du har hittat massor av vårtecken så blev det mest ett letande för min del. Men det kommer nog snart hit också.
Kul att du ska få träffa Dante och hans föräldrar snart igen. Inte alls underligt om du har svårt att hålla dig därifrån :D
Kram

ime said...

Ja våren lär komma till er också! Nu förstår jag att man nog får räkna med lite bakslag men jag tar gärna ut glädjen ändå!
Ja Dante är den som drar mig upp till huvudstaden så snabbt igen 😊
Kram