Saturday, September 24, 2022

Dasia sneakers

 

Jag köpte ett par Dasia sneakers i Ystad i somras när jag var där. Har inte använt dom men idag skulle jag testa. Gick en sväng på stan, barfota, i dom. Jag måste köpt dom i för liten storlek. Jag fick två jätteblåsor på båda hälarna, på ena sidan är skinnet helt borta från hälen. Herregud vad ont det gör. Hoppas mina hälar läker tills jag ska till Stockholm. Är någon intresserad av att köpa dom till ett bra pris, stl 36, dom är i skinn och mocka, helt skinnklädda och med innersula i skinn, nypris 1200 kr, så hör av dig. Mina fötter har blivit så konstiga, köpte ett par typ herrskor i höstas också i skinn, får sånt skav så jag kan inte ha dom. Sätter jag på plåster så trillar dom bara av. Min bästa tid är när man kan ha sandaler, nu får jag gå i såna här man bara sätter fötterna i, ingen häl, tills mina fötter är läkta.

Nu har jag äntligen beställt tid till fysioterapeuten jag var hos i början på 2020. Ska se om hon tror jag kan bli hjälpt av en omgång akupunktur igen.  Har huvudvärk ofta, känner av yrsel också. Jag orkar inte riktigt ha det så här. Förra fredagen när jag hade känning av migrän kände jag mig trött och yr hela helgen. Orkade inte göra nånting. Så känner jag mig varje dag jag jobbat också, helt slut och trött.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Men, vad trist att dina nya, fina skor inte passade och att de gav dig skavsår. Jag får inte ofta skavsår men jag har ändå skavsårsplåster redo att ta till om det händer. De fungerar bra för mig och jag kan faktiskt ha skor utan att det gör ont när jag har sådana plåster. Jag har alldeles för stora fötter och som du vet undviker jag allt animaliskt, även i kläder. Men jag glömmer ibland att kolla :D Men jag hoppas att du lyckas hitta någon som kan köpa dina skor. Det finns ju många köp- och säljsidor på nätet.
Jag håller tummarna för att du blir hjälpt av fysioterapeuten. Migrän eller annan huvudvärk är jobbigt att gå omkring med och särskilt om det är ofta.
Kram

ime said...

Jag har testat compeed plåster som ska vara så bra, men inte ens dom blir kvar på mina hälar. Nu har jag satt typ fem plåster på vardera fot, det gjorde så ont när jag skulle sova igår, bara täcket rörde vid. Usch det ser så hemskt ut. Det blir dyrt det här att köpa skor som jag inte kan använda.
Tack, jag hoppas verkligen jag kan få hjälp för huvudvärken.
Kram

Znogge said...

Hmmm... Tyckte jag skrev en kommentar här igår men den verkar ha gott upp i rök...
Hoppas någon nappar på skorna för det känns lite retfullt när det blir fel. Inte helt ovanligt dock. I affären kan de kännas jättebra men sedan blir det tvärtom.
Hoppas du kan få hjälp med yrseln och migränen.

Kram

Hannas krypin said...

Men vad trist att du fick sådana skavsår. Hoppas någon vill köpa dom, jag har tyvärr lite större fötter. Det var fina skor.

ime said...

Znogge: ja jag hoppas jag kan sälja dom, så himla retfullt att det kan bli så fel.
Jag hoppas också att jag kan få hjälp hos fysioterapeuten, orkar inte gå och må så här.
Kram

ime said...

Hanna: ja skorna är jättefina, har kollat på lite säljsidor, verkar dock inte helt lätt att sälja dom trots att dom är helt nya.