Tuesday, September 06, 2022

Tisdag

 


Min lilla arbetskamrat 

Förra veckan jobbade jag hemifrån 4 dagar för att jag drabbades av kristallsjuka. Denna veckan är det fullt kaos i tågtrafiken. Inga tåg kan passera min stad. Man får ta buss till ett annat ställe och åka därifrån, så bökigt, man kan inte veta exakt när man är framme på morgonen. Jag har bett om att få jobba hemifrån istället och det går bra. Känns lite konstigt att vara så lite på kontoret. Men jag är tacksam att jag får jobba hemifrån så mycket. Min chef frågade om jag ville fortsätta vara med på ett strategiarbete, jag tackade ja, men är väldigt kluven. Jag trivs inte i gruppen, har påtalat problemen om och om igen, vad mer kan jag göra? Arbetsmiljön är arbetsgivarens ansvar, jag har inga lösningar. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

4 comments:

Znogge said...

Vilken fin arbetskamrat du har och så skönt att kunna jobba hemifrån nu när tågen inte går som de ska.
Svårt val där med gruppen. Trivseln betyder ju mycket så du får kanske fundera ett varv till innan du bestämmer dig.

Kram

ime said...

Jamenvisst är hon fin ❤
Jag tror ju inte trivseln blir bättre för att jag ska vara med i en grupp, tror inte lösningen ligger där tyvärr.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Du har den bästa arbetskamraten och nära till gos när du känner för det :D
Kanske kan många tacka pandemin för att det numera finns större möjligheter att jobba hemifrån och i så fall har ju något bra kommit ur allt elände. Skönt att du får välja hur du vill göra. Visst borde det vara arbetsgivarens ansvar att få ordning på arbetsmiljön och gruppen men kanske är det bra att de involverar de som jobbar där. Men det verkar inte ha hjälpt tidigare så jag förstår om du inte har så stort hopp eller jättemycket lust att delta.
Kram

ime said...

Ja allra gulligaste arbetskamraten ❤ men lite för närgången ibland.
Ja det var i alla fall en bra grej med pandemin, att man fick testa på att jobba hemifrån och att det fungerade så bra.
Nej jag känner mig väldigt mätt på att delta i grupper som man ändå inte ser nåt resultat av.
Kram