Saturday, September 10, 2022

Lördag


 Nu har jag gjort min plikt, varit och röstat, det var lång kö.  Sen gick jag och fikade, satt ute och åt en surdegsbulle och drack kaffe. Gick vidare för att fixa naglarna och köpte sen en bukett rosor med mig hem.  Både allvar och flärd alltså. Jag tycker det är så mycket elände kring oss, krig, inflation, skenande elpriser och gängkriminalitet. Till sist orkar man inte höra mer, jag orkar inte lyssna på nyheter och politikernas bråk. Jag känner för att bara skärma av mig från alltihop, hitta saker att glädjas åt och vara tacksam över. Som rosorna jag käpte med mig hem och den härliga dagen jag och E hade på Österlen förra veckan. Och att jag snart beger mig till Stockholm för att hälsa på älskade lille Dante.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Visst blir man trött på käbbel och överdrifter om vilka fel andra partier gör och har gjort. Jag skulle önska att alla säger vad de vill göra och utgår från hur det är nu i stället för att älta allt som har varit hela tiden. Det är klart att man måste titta bakåt lite grann men inte så intensivt som de gör nu. Jag får inga ordentliga svar från en del men som tur är har det parti jag tänker rösta på lämnat flera bra besked och de stämmer med mina åsikter :D
Vilken bra kombination med både röstning och lite trevliheter :D Ännu fler trevligheter väntar när du får komma till Stockholm och träffa Dante...och hans föräldrar.
Kram

ime said...

Ja det är verkligen käbbel och många känner sånt politikerförakt. Man lovar saker man ska/inte ska göra och sen ändrar man sig helt. Lite farligt också att färre och färre vill engagera sig politiskt.
Ja trevligheter väntar, det är så roligt att vara mormor!
Kram

znogge said...

Jag håller med dig helt och hållet. Som det ser ut i vår värld så behöver man skapa en balans och motvikt av saker som man njuter av. Lite guldkant på tillvaron helt enkelt.
Snart dags för en bukett här hemma också känner jag för snittblommor är alltid så fint.

Önskar en god söndagskväll nu!

Kram

ime said...

Ja jag känner stort behov av en balans, många jag pratat med säger att dom inte heller har orkat med att lyssna på politikerna inför årets val. Det borde ju vara en väckarklocka och att istället för så mycket stridigheter borde man samarbeta mer.
Kram och detsamma till dig!

Znogge said...

Visst borde man samarbeta mer. Med tanke på världsläget så känns det viktigare än någonsin tycker jag.

Önskar en bra start på den nya veckan!

Kram

ime said...

Ja mer samarbete!
Önskar dig detsamma!
Kram