Wednesday, September 28, 2022

Vad hade du helst sadlat om till?

 


Såg den här rubriken och mitt svar är, att om jag hade fått sadla om de åren jag har kvar att jobba hade jag velat bli florist. Tänk vad underbart att få jobba med blommor och få vara i den miljön och dofterna. Skapa vackra buketter, få utlopp för sin kreativitet. Alltså jag bara älskar att få åka till dom platserna där man kan strosa runt och beundra allt vackert som finns och samtidigt äta eller ta en fika. Som Rosendahls eller Ulriksdal i Stockholm. Det senare är ju så stort och pampigt och jag befinner mig i något slags trans i blomsterhimlen när jag är där. I våras var jag, S och Dante där. S köpte ett silverpäronträd och vi tittade på magnolior, jag gick bara och njöt. Sen åt vi där och Dante hade med sin cykel och vi gick sen till det fina slottet och där finns ett orangeri i den enorma parken.

Vad hade du sadlat om till?

6 comments:

Znogge said...

Florist är definitivt ett yrke som tagits till nya höjder på senare år och utvecklats rejält. Själv tror jag att det hade blivit något med anknytning till djur. Kanske veterinär... Det finns många intressanta alternativ men samtidigt så här lärare varit ett fritt och roligt yrke.

Kram

ime said...

Ja tänk att få jobba mrd djur, fast jag klarar inte av om dom är sjuka. Härligt att du varit nöjd med ditt yrkesval.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Direkt när jag såg rubriken så tänkte jag att du ville bli florist. Jag minns inte när men du måste vid något tillfälle har skrivit om det. Jag skulle ha blivit psykolog. Jag var på väg åt det hållet men ändrade mig när jag insåg att det var fem års hårt pluggande. Men jag är väldigt intresserad och har fått en del insikt i alla fall, både på trevliga och mindre trevliga sätt. Gissa om jag och min äldsta dotter hade många intressanta samtal när hon började på psykologprogrammet :D
Kram

ime said...

Jo men jag kan nog ha skrivit tidigare att jag velat jobba med blommor.
Psykolog låter spännande. Men det är väl också ett av de svåraste programmen att komma in på. Läser din dotter till psykolog nu?
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag har glömt att titta in här så jag såg din fråga först nu. Nej, min dotter mår inte bra och har hoppat av studierna för ett antal år sedan. Jag har skrivit om henne för ganska länge sedan och kanske minns du nu när jag nämner det.
Kram

ime said...

Ja jag minns att du skrivit om din dotter, jag trodde kanske att hon pluggade nu. Hoppas hon får må bättre.
Kram