Saturday, September 03, 2022

En runda på Österlen

 






Har haft en väldigt härlig dag idag. E hämtade mig i morse och vi åkte till Haväng och åt frukost. Det är ett så underbart ställe med stora ängar och sen havet inpå. Vi åt surdegsbullar och drack kaffe och njöt av väder och omgivning. Vi åkte sen vidare till Kiviks musteri och tittade på deras utställningar och handlade lite. Därefter blev det Simrishamn och några besök i butiker, jag hittade en blus. Har lite dåligt med långärmade blusar som man snart får börja med, lite kyligare är det nu, speciellt på morgnarna. Vi passade på att äta, jag åt fish and chips och E spätta, jag bjöd eftersom hon fyller år på måndag. Sen körde vi inom Kivik och Vitemölla på vägen hem, det är så vackert där och man har havet vid sidan om hela tiden. Fint väder har vi också haft.

6 comments:

znogge said...

Vilken härlig och perfekt lördag det blev! Österlen är ju så fint så dit åker jag gärna. Snart börjar det onekligen bli läge för långärmat men än så länge värjer jag mig.

Önskar en god kväll nu!

Kram

ime said...

Ja Österlen är härligt och speciellt nu i september när de flesta turisterna åkt hem.
Man får ha nåt lite varmare nu på morgonen men mitt på dagen är det fortfarande varmt.
Kram och detsamma till dig!

Från Glam till Damm said...

Åh, så mysigt och fint på Österlen. När jag var där kändes det lite som om att jag var utomlands eftersom stilen på husen, klimatet samt flora och fauna var så annorlunda än här uppe i Dalarna.

Ha det gott!
Varm kram,
Anneli

ime said...

Ja det är underbart på Österlen och jag kan förstå att det känns som utomlands, nästan lite Provence-känsla. Och så havet nära hela tiden, ett speciellt ljus tycker jag också det är, det bor ju mycket konstnärer också på Österlen.
Ha det gott du också!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Underbart att äta frukost vid Haväng, som jag ju känner igen efter tips från dig om att åka dit :D Hela området är så vackert och Kivik besökte vi också då.
Långärmat behövs nog snart och en ny fin blus är alltid trevligt att utöka garderoben med :D
Kram

ime said...

Ja det är en underbar plats, aldrig smakar kaffet så gott som där! Man har så härlig utsikt och hör hur havet brusar.
Jo men visst är det trevligt att utöka garderoben ☺
Kram