Thursday, September 28, 2023

Torsdag


 Idag är det korvgrillning på vår gård, den nya styrelsen i bostadsrättsföreningen tycker att vi ska träffas oftare, jag tänkte hoppa över det hela för man är ganska trött när man kommer från jobbet men jag stannade till och åt en korv. Det var rätt kul att se pigga 90-åringar sitta och äta korv och dricka vin till.

Vad skönt att det är fredag imorgon, idag och i tisdags har jag haft utbildning, jag ska stötta administratören om det behövs och det är ett helt nytt arbetssätt. Jag utbildade den här killen för ett och ett halvt år sen och nu utbildar han mig. Han är så snäll och pedagogisk men det är jättemycket att lära. Jag har fått en lathund på 90 sidor... så jag är extra trött i huvudet ikväll,.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det kan vara kul att träffa sina grannar en liten stund, äta en korv och sedan gå när man själv känner att det är lagom. Då har man lite koll på vilka som bor i samma hus/område och kanske hejar mer på varandra när man stöter ihop ute.
Det måste kännas lite underligt att nu bli utbildad av någon du utbildade tidigare. Men det är ju en bra lösning så att du kan avlasta när det behövs. Mycket att lära så det är inte underligt att du är trött. Hoppas det nya arbetssättet fungerar bra.
Kram

ime said...

Killen jag utbildade har ju jobbat med detta nya över ett halvår så det känns inte konstigt att han utbildar mig nu. Jag känner dock att jag måste jobba mer med detta innan jag vågar mig på att vara back-up. Jag kan tycka det är skönt att bryta av lite från min andra sysslor och göra detta ibland.
Kram

znogge said...

I och för sig ett trevligt initiativ men mitt i veckan så orkar man inte med så mycket. Samtidigt så är det trevligt att ha ett hum om vem som bor i föreningen och kanske byta några ord med varandra. I vissa föreningar är omflyttningen inte stor men i andra är det tvärtom.

Önskar en god fredagskväll nu. Hoppas du får en skön och avkopplande helg!

Kram från oss i Rostock

ime said...

Nej jag har aldrig riktigt haft energi att göra saker på vardagskvällar, detta var nog mer för dom som inte jobbar men jag fick en god korv i alla fall.
Tack och önskar er detsamma!
Kram