Saturday, September 30, 2023

Skämma bort mig själv


 Idag har jag en skämma bort mig själv-dag. Det har jag i och för sig ganska ofta men det känns viktigt när man har ett stressigt energi-krävande jobb att på helgerna verkligen få återhämta sig. Det är ju olika för alla hur man gör det. Jag var uppe på stan och fixade mina naglar som blev klarröda, sen köpte jag med mig två hortensior hem som ska bli lila. Blommor är nästan det bästa jag vet. Sen köpte jag en bit smörgåstårta som jag ska äta ikväll. Slutligen gick jag till biblioteket och lånade böcker. Vädret var soligt men lite lite höstkänsla får man för det blåser en del. Igårkväll ösregnade det, det bara vräkte ner. Ja det är faktiskt oktober imorgon så det är väl bara att förbereda sig på höst.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vad härligt det låter med en skämma-bort-sig-själv-dag :D Det borde fler unna sig och du är absolut värd att ha lite lyx i ditt liv. Det måste ha känts väldigt bra på kvällen när du hade haft en så fin dag med bara bra saker :D
Kram

znogge said...

Det lät som en dag som stod för kvalitetstid så du gjorde rätt i att unna dig. Hortensior är ju bara så fina och en av mina absoluta favoriter.

Önskar en god kväll nu!

Kram

ime said...

Ingrid: ja jag försöker i den mån jag kan göra trevliga saker på lördagen. Sen får söndagen ägnas åt städning och tvättning. Jag har en väninna som hade ett jättejobbigt jobb och som fick rådet av en mentor att satsa på göra sin lediga tid så bra som möjligt för att orka. Det är ett bra råd.
Kram

ime said...

Znogge: hortensior är verkligen fina, har man tur kan man få dom torkade, jag har lyckats med två, får se om det går med dessa.
Kram

Från Glam till Damm said...

Det gjorde du alldeles rätt i. Skämma bort sig behövs när man springer som en galning i ekorrhjulet. Röda naglar är så fint, och vackra blommor skall man ha omkring sig så mycket som möjligt.

HA en fin dag!

Kram,
Anneli

ime said...

Ja men exakt! Man springer som en galning! Håller med, vackra blommor får en att må bra i sitt hem.
Önskar dig också en fin dag!
Kram