Saturday, August 23, 2008













En underunderbart rolig kväll igår. Jag blev lite lurad i alla fall, Lotta från jobbet kom inte och hämtade mej utan Richard och Tobbe på en varsin Harley Davidson... sina egna... jag hade misstänkt att jag skulle få åka motorcykel men inte ända hemifrån till deras mc-klubb som vi hamnade på. Jag hörde i förväg hur det dönade... dom låter rätt rejält, dom hade kläder med sej som jag fick dra på, skinnbyxor och jacka och hjälm... enda problemet var min rosa väska jag hade packat.... den var ju liten för att vara min.... men stor enligt deras mått... men dom lyckades spänna fast den bak på Richards hd och gud vad roligt det såg ut, en mc-kille med en rosa väska bak på sin hd... jag fick åka med Tobbe ända till Kristianstad, underbart mc-väder och helt underbart att åka, vi åkte fort. Enda missödet var att jag satte min ena fot på avgasröret istället för på fotpinnen... tyckte det var varmt som f-n... till sist åkte Richard upp jämte och sa att jag skulle ha den på fotpinnen istället... hahahaha.... väl framme var där ett gäng som tog emot oss, vi var inte många men fullt tillräckligt, jag visste att det skulle bli svårt att få ihop folk en fredagkväll men detta kändes bra för det var ändå dom jag haft mest med att göra på jobbet. Fick en drink först, sen åt vi smörgåstårta. Vi pratade och hade roligt, nu minns jag inte riktigt allt vi gjorde i rätt ordning. Men Inger hade som vanligt skrivit en jätterolig visa om mej som dom sjöng helt förträffligt.... jag fick genomgå ett prov och det var att sminka Lena... jag fick en hel kasse med inte helt färskt smink.... och så gjorde jag henne fin. Därefter skulle det bedömas... och efter kaffe och tårta fick jag beskedet att jag var godkänd. Då blev jag krönt.... fick en krona på huvudet och skulle dansa till Dancing Queen med Richard... vi trodde aldrig låten skulle ta slut. Sen blev det mera dricka, vi sjöng karaoke och hade jättejättekul. Åh det känns nästan sorgligt, men vi har lovat hålla kontakten och det tror jag vi gör. Hela kvällen bara sprang iväg, kl 1 kom Lottas dotter Pernilla och hämtade oss och sen har jag sovit i Lottas friggebod. Kom inte i säng förrän kl 3 så jag är ganska trött idag. Dom körde mej till tåget i Kristianstad, jag tyckte inte dom behövde köra mej ända hem. Gud vilken rolig kväll.
Bilderna är inte av bästa kvalitet men föreställer från början: Dom två första där Tobbe och Richard försöker få fast min väska på Richards hd, Tobbes hd som jag åkte med, Inger, Tobbe och Richard, Lotta, Åsa, Jocke, Ila, Lone, Ila, Lotta och Lone på rökbänken och slutligen Lena.

No comments: