Sunday, June 19, 2011


Det är för mycket konflikter för att jag ska må bra. Det är så trist att det hela tiden handlar om att jag ska vara så tacksam för att man gör saker hemma, att inte ta det för självklart att om man bor någonstans så gör man saker, man hjälps åt. Det ska inte föras nån slags statistik för att kolla om man gjort tillräckligt för att säga nej. Känner mej som vanligt så tagen för självklar, tänker på hur många gånger jag sagt nej när det gäller att köra och hämta och ställa upp? Men jag har bestämt mej för att ändra på förhållandena nu. JAG ska inte stå i evig tacksamhetsskuld för att man t ex handlar och fixar mat. JAG ska inte självklart ställa upp, det finns fler att fråga, det finns fler att bo hos. För jag vill inte må dåligt en hel sommar för att man ska bo hos mej.

2 comments:

Renée said...

Bra! STå på dig! KRAM

ime said...

Tack.
Kram