Thursday, June 16, 2011


Idag var det premiär för att åka tåg till jobbet. Gick upp kl 5, tog cykeln lite över sex till tåget, då var det inte många människor ute vill jag lova. Tåget stod redan inne så jag bara slog mej ner, bytte i Hässleholm och där var det ett lika tomt tåg som tog mej direkt till Älmhult. Det gick smidigt och framför allt är det mycket billigare. Rolig dag idag också på Ikea, trivs verkligen bra. Fick medlyssna på Ikano bank, gud vad stort det var, där jobbade jättemycket folk. Sen har jag ritat mer kök, skrivit offerter med mera. Efter jag jobbat klart är det ca 50 minuter till tåget går hem, idag var jag hungrig så jag gick till aktivitetshuset som är till för alla Ikea-anställda, där började jag med att sitta i en massagestol i ca 20 minuter, sen köpte jag med mej en macka och lite dricka som jag åt i väntan på tåget, det var försenat ca 7 minuter, blev lite jäktigt där för tåget till Kristianstad från Hässleholm gick från ett spår en bit iväg så jag fick springa.... Nu är det bara en dag kvar innan helg, det är mycket skönare med helger nu när man jobbar för fullt!

No comments: