Saturday, June 18, 2011


Mycket ska man vara med om. Nu har jag blivit efterlyst i ICA Maxis kundradio. Vanligtvis brukar det vara föräldrar vars barn blivit upphittade som det ropas efter: "Vill lille Lars föräldrar kontakta kundservice, Lars finns här och väntar på er". Men jag blev efterlyst av min 20-åriga dotter som inte kunde hitta mej.... det roligaste av allt var att jag inte ens hörde eller la märke till att dom ropade upp mitt namn... Vi var och handlade och gick på varsitt håll, jag var djupt koncentrerad av min inköpslista som var väldigt lång, tänkte inte på att jag inte sett S på ett tag, hon hade försökt hitta mej, ringt mej på mobilen tre gånger och slutligen bad hon dom om att ropa upp mej.... men vem lyssnar på kundradion?? Inte jag i alla fall, och plötsligt hittade S mej. Jag vet inte vad hon trodde hade hänt, att jag låg avsvimmad nånstans??
Efter vi hade handlat åkte vi och satte en bukett rosor på pappas grav.

2 comments:

Renée said...

HAHAHA! Den var rolig! Jag kan berätta att min mamma kommer bort HELA TIDEN! Förra sommaren då vi var i USA så kom hon bort i en klädaffär! Jag trodde jag smällde av... Man behöver väl inte försvinna när man är så långt från hemlandet.Till slut bara fanns hon där igen. Hon kommer bort varenda gång vi är och handlar, hon lider nog av "komma-bort-syndromet"...

ime said...

Hahaha.... men jag kom inte bort.... jag gick bara och handlade mat... dottern hade till och med varit ute och kollat så min bil stod kvar på parkeringen så jag inte kört hem utan henne.... vimsig är jag, men inte SÅ vimsig....