Saturday, February 04, 2012


Det är snart ett år sen min morbror gick bort, han hann fylla 85 år. Jag är glad att jag besökte honom innan han dog, han var väldigt tärd av sin sjukdom men någonstans fanns det ändå en pojkaktighet kvar. Jag vet att han släktforskat mycket, jag besökte tyvärr inte honom och tittade på det trots inbjudan. Men kanske kan jag fråga min kusin om hon har det kvar. Min mamma fyller 85 i år, tyvärr känner hon inte igen mej längre, men min moster som blir 88 i år kan jag prata mycket med och det är så konstigt att det är sån skillnad mellan syskonen. Men jag är glad för kontakten med min moster och hon är den enda som är kvar nu som kan berätta om saker från deras uppväxt och vad som hänt. Men när jag träffar henne pratar vi ändå mest om nutid, måste komma ihåg att be henne berätta mer om deras barndom nästa gång jag träffar henne.

No comments: