Saturday, February 25, 2012


Nu ska jag väl våga berätta för nu känns det som verklighet. Jag har fått jobb som hudterapeut på en salong i Höör. Slängde in en ansökan för några veckor sen och fick ett mail att ägaren skulle ringa mej dagen efter och det gjorde hon. Var där i söndags för en vecka sen och träffade henne och hennes man. Vi fick bra kontakt, hon är väldigt trevlig, tog över en salong för, tror jag, fem år sen, och det rullade på så bra att hon kunde anställa, har haft två yngre tjejer på rad men var nu sugen på någon i lite mer mogen ålder.... och det är ju jag, kan man ju inte gärna neka till. Dom verkade så positiva både hon och hennes man, jag vågade inte hoppas för mycket men hon ringde samma kväll och ville att jag skulle göra en behandling på henne vilket jag gjorde i torsdags kväll. Jag ska jobba 50% cirka, uppdelat på två dagar ena veckan och tre andra. Därför tror jag att det ska gå bra att kombinera med butiksjobbet i sommar, för det vill jag ju gärna också ha. Sen får jag se hur mycket jag kan vara i Ronneby, tre jobb är kanske för bra. Men jag vill inte släppa det ännu, jag vet ju inte hur det kommer att gå i Höör. Jag kan åka tåg dit om jag vill, stationen ligger bara några minuter från salongen och det tar 40 minuter att åka, kanske börjar jag med att köra bil, eftersom jag inte ska jobba alla dagar. Vi får se. Jag är glad att allt ordnar sig så bra, precis som i våras är det inte många veckor jag går utan jobb, och helt utan jobb har jag ju inte varit eftersom jag är i Ronneby.

2 comments:

Renée said...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Så roligt, framförallt för att folk i allmänhet tror att bara för att man är äldre så kan man inte få jobb! En granne till mig är 28 och jäklar vad hon gnäller för att hon är arbetslös, klart hon inte får något jobb! Du har kämpat så bra så det lönar sig, snart kan du våga njuta lite oxå och inte bara jobba ;-) KRAM

ime said...

Tack!! Vad glad jag blir när du skriver så snällt!!
Kram