Wednesday, February 15, 2012


Katterna gör verkligen mina dagar roliga. I morse när jag stod i duschen kom plötsligt Svala farandes rätt igenom duschdraperiet och ner i badkaret, jag hann egentligen bara se en svans, för hon for väldigt snabbt iväg igen, men lyckades bli rejält blöt. Sen åkte jag till veterinären med Zelda för att få hjälp med att få bort tovor, det mesta av pälsen försvann, hon har kvar på huvudet, benen och svansen. Det är ju ingen rolig upplevelse för dom men vad gör man när det är så svårt att hålla pälsen i schack. Hon vägde 2,9 kg innan och 2,7 efteråt, alltså 2 hg päls försvann. När vi kom hem tror ju dom andra katterna att det är någon ny som kommer, Svala sköt rygg och såg livrädd ut. Men sen tror jag dom fattar att det faktiskt är Zelda som det föreställde.

No comments: