Wednesday, February 08, 2012


Hamnade i diket i måndags morse. Tänk, jag har kört bil i över 30 år och aldrig varit med om nåt liknande. Skulle ta svängen, en snäv sådan, på väg ut mot motorvägen när jag helt sonika bara gled ner i diket utan att kunna göra någonting. Det var packad snö och ca -10 grader, saltet tar ju inte vid den temperaturen och någon sand fanns inte, sandbilen kom nämligen när jag redan låg i diket... gud vad dum man känner sej. Försökte komma upp men det gick såklart inte. Fanns inget att göra än att ringa bärgare, tur hade jag att en bil var ledig just då, med minus 10 grader ute blir det rätt snabbt kallt i bilen, tog ca 20-30 minuter innan bärgaren dök upp, väl framme gick det snabbt att dra upp mej. Men man är lite skakig efteråt, nu fattar jag hur snabbt det kan gå, tur jag körde sakta.

No comments: