Sunday, July 29, 2012




Vilken helt underbar ljuvlig fantastisk helg vi haft i Stockholm. Lägenheten var helt perfekt, läget fantastiskt, lugnt och stilla och jämte underbara Tessins park. Nära till Karlaplans t-bana och för det mesta åkte vi bara en station, så var vi på Östermalmstorg och sen promenerade vi därifrån. Första kvällen åt vi på Pizza Hut, på lördagen gick vi mycket, shoppade en del, en blus på rea från Marco Polo, ett par sandaler på NK till jättebra pris, ett Childhood-armband från Sophie by Sophie, har tittat på det ett tag och nu slog jag till, en ögonskugga från MAC, lipgloss från Lancome. Åt lunch gjorde vi på Östermalms saluhall, jag åt min traditionella rostbiffsmacka, fikan på eftermiddagen tog vi i Gamla stan och åt på kvällen gjorde vi på Sturehof, supergod varmrökt lax med färsk potatis-sallad och tog ett glas vin till, skönt att sitta ute och se på allt folkvimmel. Idag tog vi spårvagnen till Djurgården, letade upp Rosendahls trädgård och åt vår lunch där, det är så underbart vackert där och skönt att få njuta lite av natur också. Hela tiden har det varit soligt och varmt och vi har bara njutit, tog en glass i Kungsträdgården i eftermiddags också. Mycket folk i Stockholm så här mitt i semestertider. En underbar helg där jag njutit varenda sekund.

No comments: