Friday, February 05, 2016

Fredag

Har kommit hem från Sölvesborg, hela dagen försvinner när jag åker dit. Klippte mig först, sen tog jag en fika på Ritz. Gick i ett par butiker sen, kul att se lite vårkläder i andra butiker, blir inte av att jag går så ofta i min egen hemstad och tittar, är mest i vår egen butik. Köpte varmrökt lax sen på vägen hem. Har funderat mycket de senaste dagarna. Det var så roligt när vi öppnade butiken för snart ett år sen, vi var ett härligt gäng som hade roligt ihop och tyckte allt var kul. Sen har det varit turbulent med flera chefsbyten och tjafs och jag har lite svårt att sätta fingret på vad som inte känns helt hundra nu. Eller om det är så att jag inte alltid trivs med att jobba under någon, jag vet inte. Som nu när vi varit ensamma två dagar, vi har sålt jättebra, nästan bäst i hela regionen och butiken var jättefin, i mina ögon. Då vill jag ha cred för det, jag vill att man uppmärksammar att vår försäljning varit bra. Sånt var förra chefen L, jättebra på. Hon kunde säga om hon varit ledig någon dag att det var jättefint och hur duktiga vi varit. Jag tyckte ju väldigt bra om henne. Men kanske är det så, att man inte ska förvänta sig att få höra att något är bra? Man kanske bara ska gå dit och göra sitt jobb och sen strunta i resten. Men jag tycker det är viktigt när man är så här få att man har en bra stämning, att man peppar varandra. Det är hur jag är som person. Jag har så svårt för det där med folk som snackar så mycket och som sen inte tar tag i saker. Jag får verkligen lägga band på mig själv, har varit van vid att leverera min åsikt tidigare. Men jag måste verkligen hålla tyst. Jag tycker t ex det är väldigt roligt med siffror, försäljning är något man verkligen kan mäta, att analysera och jämföra. Jag pratade med försäljningschefen i hela Sverige vid vår öppning om förväntningarna på butiken och efter vad han sa så uppfyller vi dom. Vi får ju också rapporter och jämförelser från alla butiker i Sverige. Då tycker jag att det är kul att plocka fram vad vi är bra på, men det är ju bara jag som gör det!? Egentligen ska väl inte jag berätta det för vår chef och fråga om hon sett det? Är inte det HON som ska göra det och delge oss andra?

No comments: