Friday, February 12, 2016

Fredag

Då är det sjunde dagen och sista på det här långa arbetspasset. Känner mig inte så förfärligt trött ändå, beror nog på att jag haft bra tider de två senaste dagarna. Det är en väldig skillnad på att få gå hem kl 16 och att det fortfarande är ljust ute än att komma hem halv åtta på kvällen. Synd att vi inte kan dela på dom här tiderna mer. Nu planeras det för sommarsemester och för mig känns det otroligt lyxigt, det är längesen jag hade betald semester på sommaren. Har planerat in en vecka efter midsommar och två i augusti, får se hur det blir. S som jobbar för T som är mammaledig har begärt hela sommaren ledig. Föräldradagar. Ja inte vet jag om det är tillåtet, men kanske lite konstigt att ta föräldradagar när man går på ett vikariat som går ut i september!? Det ger ju ingen signal om att man vill fortsätta, men det är ju inte jag som avgör det tack och lov. Men jag antar att vi måste ha två nya i sommar om jag och B ska kunna ha semester. Det här med att hitta bra personal är mycket svårare än vad jag någonsin förstått. Mycket beror säkert på att det är deltidstjänster. Ja vi får se vad som händer.

No comments: