Sunday, February 14, 2016

Söndag

Trevligt att träffa Å igår, god mat på restaurangen på andra våningen i Gallerian. Sen gick vi en promenad på stan.
Såg en intervju med Marianne Mörck igår på tv. Det var intressant, hon sa så många saker som jag direkt kände igen mig i. Hon lever nästan som en eremit privat, det kan jag ju inte påstå att jag gör. Men just det här med hemmakänslan, så skönt det är att komma hem, hon brukade ropa HEMMA i hallen och då kom hennes katter, hahaha... mina katter står redan i hallen när jag öppnar dörren. Sen trivdes hon så himla bra med att vara ensam. Jag har förstått att det inte är så vanligt, människor runt omkring en tycker nog synd om en för att man lever ensam, men det är självvalt. Jag trivs också ensam. Jag gillar att bestämma själv hur jag vill leva och tycker det är mycket värre att vara ensam i en tvåsamhet. Visst kan jag vara avundsjuk på dom som lever i ett bra förhållande men kan bara konstatera att jag nog inte är gjord för det. Jag är alldeles för självständig. Har haft nog av krav på mig som jag inte orkat leva upp till.
Idag kommer E på fika.

No comments: