Saturday, February 20, 2016

Lördag

E smsade och frågade om jag ville följa med till Naturum. Det ville jag gärna. Kristianstad ligger ju i ett vattenrike och det har byggts en jättefin byggnad dit man kan gå på en bro och där finns en massa spännande saker. Det är såklart roligare när det är fint väder men vi var ju inne i själva byggnaden. Man kan annars se massa fåglar och nu bor där t o m en utterfamilj som visar sig då och då. Vi var inne i någon slags simulator där man fick se en film ovanifrån och se staden och det var som att vara i en helikopter, det lät och gungade och det var rätt kul, kunde se ända dit jag bor och sen plötsligt var man under vatten och fick se livet där. En gång krockade helikoptern med en fågel så fjädrarna yrde. Sen gick vi upp på ovanvåningen och fikade, E är mest intresserad av att spana på fåglar och uttrar medan jag uppskattar fikan mest. Hahaha. Men det var kul för när vi satt där, det är ju stora panoramafönster så såg vi en utter som sprang omkring och sen dök ner i vattnet. Det snöade stora flingor och var fin utsikt, snön lägger sig inte dock. Vilken tur. Gick en liten runda på stan sen. Njuter av min ledighet.

No comments: