Saturday, February 13, 2016

Lördag

Just nu kommer det jättestora snöflingor ner från himlen. Jag ska träffa Å vid lunchtid på stan. Ska bli kul att ses, det går lite lång tid emellan, vi träffades i augusti senast, men nu är det dags.
Kollar lite på lägenheter i Stockholm, gör det emellanåt, det är roligt att drömma. Behöver väl knappast nämna priserna, det är helt sjukt egentligen. Nu är det över tre miljoner ibland för en etta eller minitvåa om man vill bo på bra läge. Tänker på det här med egen bostad, hur mycket det är värt. Att gå hem till sitt egna, inreda och göra det så mysigt som man vill ha det. Jag är väldigt hemmakär, min lägenhet är faktiskt den första bostaden jag bor i själv. Jag skaffade min första bostad ihop med barnens pappa, sen flyttade vi rätt mycket, bodde i olika städer, huset i Sölvesborg var mitt drömhus, där bodde jag med barnen tills de gått ut gymnasiet. Ett hus byggt 1911 med mycket snickarglädje, inrett i gammal stil och väldigt personligt. Jag älskade det huset, det gjorde barnen också, det var så väldigt gulligt. Liten insynsskyddad trädgård. Men det var för mycket att sköta för att bo ensam och när jag hittade denna lägenheten jag bor i nu blev jag lycklig. Det är läget främst som är så himla bra, att promenera till jobbet på 6-7 minuter. Här är också lugnt, min lägenhet ligger på gaveln och jag har mycket fönster och min balkong vetter mot en park. Kan inte bo bättre. Bilden är inte från min bostad utan en liten tvåa på Söder i Stockholm.

No comments: