Saturday, May 05, 2018

Blekingebesök

Har varit ute på en liten roadtrip idag. Åkte först till Valje och köpte varmrökt lax, sen till Sölvesborg för att köpa med mig bullar till E och därefter vidare till Torsö där hon bor. Vädret är ju varmt och soligt men vid havet lite kyligare. Vi satt i alla fall ute och drack kaffe, gick en promenad ner till havet. Då träffade vi på W som också bor på Torsö som jag jobbat ihop med på tidningen i många år. Vi pendlade ihop och hade mycket kontakt. Jag försökte räkna ut när vi träffades sist, kan kanske ha varit så länge sen som för 10 år sen. Han hade blivit så gammal, lite sorgligt att se. Hans fru var ju också med, ingen av dom kände igen mig först, men frun kom på det när jag förklarat, men för W dröjde det längre. Vi pratade en stund, roligt att träffa på dom. Sen körde jag vidare hem, handlade lite och hann t o m en sväng till kyrkogården.

2 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Jag har inte kunnat kommentera hos dig de senaste dagarna p g a tekniska problem. Men nu fungerar det tydligen igen :D
Vilka härliga sommarbilder och vilken skön dag du fick. Det är lite ledsamt när åldern tar ut sin rätt på olika sätt men till sist kom i alla fall hans minne tillbaka.
Kram

ime said...

Ja jag vet att hans fru kände igen mig men om W gjorde det är jag inte helt säker på.
Kram