Thursday, May 10, 2018

Torsdag

Klickade hem ett par slingback i blå mocka från Esprit. Gillar den typen av skor, lite Audrey Hepburn-stil över det. Kanske inte någon stil som yngre människor känner till, men jag gillar det lite klassiska, marinblå klänning till, gärna med vita prickar. Jag behövde förnya lite, har som sagt inte jobbat heltid innan, faktiskt har det jag köpt i vår mest blivit via internet. Förutom det jag köpte i butiken jag jobbade i. Vi har Esprit där, men inte särskilt stort sortiment. Inte heller den lokala Esprit-butiken har så mycket av sortimentet. Det är ju där problemet ligger, att man faktiskt har tillgång till ett jättesortiment genom internet av i stort sett alla märken som finns. Som den lokala Kicks-butiken vi har, dom har ju inte stort sortiment, alltså handlar jag via hemsidan för där finns allt.
Idag har jag varit duktig och putsat fönster, det behövdes verkligen. Blev inte gjort till påsken, det var så dåligt väder och jag var hostig efter min influensa. Men nu går det att se ut igen. Jobbar imorgon, här är man inte långledig. Men sen är det ledig helg, skönt. Sen har jag faktiskt avverkat halva utbildningen. Känns bra och programmen känns inte svåra. Jag har jobbat med betydligt mer komplicerade program. Nu har vi enbart utbildats i färdtjänstbokningar, nästa vecka börjar vi lära oss sjukresebokningar som ska vara lite mer komplicerade. Men det ska nog gå bra. På måndag ska jag ut och åka med ett färdtjänstfordon för att få se hur det kan gå till. Jag jobbade ju en sommar inom hemtjänsten och har åkt med det tidigare. Men nu har man en annan kunskap.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är alltid kul att köpa sig lite nytt till sommaren. Fina skor. Jag skulle också kunna köpa likadana :)
Skönt att du känner att det går bra med utbildningen. Det kommer att gå som en dans och du är snart bekväm med alla olika system :D
Kram

ime said...

Tack för dina snälla ord. Ja jag hoppas resten av utbildningen kommer att gå bra!
Kram

znogge said...

Så snygga skor och helt i min smak! De kommer att bli perfekta i sommar! Så skönt att det går bra med utbildningen men jag hade inte trott annat än att du skulle klara det galant!

Kram och trevlig fredag:D

ime said...

Ja visst är dom snygga!
Tack vad snällt skrivet!
Kram