Saturday, February 23, 2019

Ledig helg

Äntligen helg. Denna veckan har varit jobbig och jag har känt mig lite nere. Kan ju tyvärr inte gå in på allt, jag tog en semesterdag för att jag känt mig så trött, men fick gå till doktorn istället. Var tillbaka igår och nu ska jag droppa i öronen, det brukar bli bra rätt snabbt. Lille Dante har fått en rejäl förkylning med feber, det är så jobbigt när dom är små och blir sjuka. Veckan som kommer blir tuff, jobb alla dagar utom fredag. En del saker skaver där, besked dom gav när vi började som inte stämmer. Jag blir lite irriterad på sånt. Speciellt vi som är 50+ och har jobbat ett tag vet att vissa regler gäller. Men det är bara att gilla läget, jag orkar inte ta strid.
Idag är det sol och blå himmel, ska ta mig ut och försöka rensa huvudet.

4 comments:

Znogge said...

Visst är det surt när det som sagts inte hålls men ibland får man välja sina strider.

Hoppas dina öron blir bättre snart och att Dantes förkylning är snabbt övergående. Det är alltid jobbigt när så små barn blir förkylda men numera är lilla S så stor att hon får nässpray när hon ska sova på kvällen om hon är rejält snuvig.

Kram och ha en bra lördag!

ime said...

Ja exakt, man får välja sina strider.
Ja det är så synd om dom små när dom är förkylda. Blir ju lättare när det går att använda nässpray. Jag tror inte Dante får det än.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Det är ju synd om det ska kännas tråkigt på det här jobbet också. Det är säkert bättre totalt sett än på ditt förra jobb men när löften inte infrias, då blir man besviken. Jag är fortfarande ganska naiv i det fallet och tror på vad folk lovar.
Hoppas att du blir piggare snart och att öronen samtidigt börjar må bättre. Om man mår bra så fungerar vardagen bättre.
Kram

ime said...

Jag kan säga att jag ändå är positiv för det mesta till jobbet, det är inte på långa vägar som det förra. Det är väl så på de flesta jobb, både positiva och negativa saker händer.
Ja jag tycker mina öron börjar kännas bättre!
Kram