Wednesday, February 06, 2019

Trött och less på februari

Usch det är sån tråkig tid nu, det är samma varje år. Man bara toklängtar efter ljus, ljummare temperaturer, vårblommor och andra kläder. Denna veckan går jag upp mellan 4 och 5 varje morgon, när jag kommer hem är jag så trött. Sen går helgen bara till att fixa hemma, jag längtar efter något som piggar upp. Funderade på om jag skulle ta tåget till Malmö när jag slutade men det är sånt här tråkigt regn och jag tappade lusten. Jag trodde ju att jag skulle kunna utnyttja dessa dagar när man slutar tidigare men man är så trött att man inte har lust till någonting. Får kanske göra något till helgen för att jag ska bli lite gladare och att det inte ska kännas bara som att springa runt i ett hamsterhjul. Köpte i alla fall lite nya tulpaner med mig hem.

6 comments:

Znogge said...

Vädret här har varit extremt tråkigt i dag så det var nog ett klokt beslut. Förvisso bor jag inte i Malmö men inte så långtifrån. En vacker bukett tulpaner piggar däremot alltid upp!

Kram och ha en bra kväll!

Från Glam till Damm said...

Hej,
Ja det är en tradig månad. Jag hörde på radio idag att det finns en podd som heter FY-FAN-FÖR-FEBRUARI...LoL. Man får lätta upp stämningen med lite tulpaner och någon semla här och där.
Kramen och tusen tack för din kommentar hos mig. Ja, skriv ett inlägg om det okända. Jag har råkat ut får massor under åren.

Ha en fin kväll!

Anneli

ime said...

Znogge: ja snabbaste sättet att pigga upp sig själv är att köpa en bukett blommor!
Kram

ime said...

Anneli: låter som en intressant podd 😀 ja jag tror mycket på att belöna sig själv lite. Blommor är ett sätt eller något gott till kaffet!
Önskar dig också en fin kväll!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

De här känslorna kan lätt komma när livet känns lite motigt. Väder, orkeslöshet, mycket jobb, stress och en olustkänsla. Det är bra att du berättar om det och inte bara trycker undan det. Men jag hoppas att du snart ska må bättre när dagarna blir längre och solen börjar värma. En tulpanbukett är ett väldigt bra sätt att ge tillvaron lite mer färg :)
Kram

ime said...

Ja vädret gör inte saken bättre, det blir lättare att stå ut med stress och liknande om solen skiner och det finns vackra ting i naturen. Nu gäller det bara att ta sig igenom denna tiden tills våren anländer.
Kram