Friday, February 01, 2019

Äntligen fredag

Äntligen fredag. Har varit en kaotisk dag, problem att få fram fordon. Vår trafikdirektör skriver en blogg och idag hyllade han oss för vårt slit. Alla blev bjudna på lunch, roligt att få uppskattning. Min teamledare kom och frågade mig om jag kunde tänka mig jobba natten till söndag. Men usch, jag vill inte jobba natt även om det kanske skulle vara roligt att testa en gång. Men jag kommer inte att fixa det här med sömnen, då måste man ju sova på dagen innan man går och jobbar och jag tror inte jag klarar hålla mig vaken en hel natt. Jag är sån sömntuta. Men sen har jag och E bestämt att gå och äta sushi imorgonkväll och det vill inte jag flytta på. Sen blev det ett stort signalfel när jag skulle ta tåget hem, suck. En fredag vill man ju bara hem. Jag hade tur som kom med en ersättningsbuss, behövde inte stå och vänta. Men det blev ett äventyr, den busschauffören hittade inte, jag satt längst fram och fick agera reseledare och instruera hur han skulle köra. Ja herregud.
Nu är det februari månad och jag längtar så efter vår, lite ljus och värme och vårblommor. Det kommer väl tids nog. Men man har redan börjat märka av att det är ljust längre.

4 comments:

ibod11-Ingrid said...

Inte underligt om det blir kaotiskt i snövädret (eller har jag fel, det kanske inte har snöat hos er). Bra att du kan säga nej till jobb du inte känner att du orkar med. Du ställer säkert upp mycket ändå och är uppskattad för det :) Skönt att du kom med på bussen hem och slapp vänta.

Kram

ime said...

Nej vi har inget snöoväder, det är ett bolag som gått i konkurs så det fattas en hel del bilar.
Ja jag tycker jag ställer upp mycket, vi har några som enbart jobbar natt men jag vill inte jobba nätter.
Ja väldigt skönt att komma hem i vettig tid.
Kram

Znogge said...

Jag hade absolut inte nappat på att jobba natt för jag tror inte att jag hade fixat det. Imponerande att så pass många gör det men kanske är det en vanesak. Du har ju ställt upp så många andra gånger så självklart har man rätt att säga nej.

Kram och god fredag!

ime said...

Jobbar man enbart natt, vilket vi kanske har ett tiotal som gör, så har man ju valt det själv. När jag börjar 6.15 på morgonen så sitter dom där, dom jobbar till 6.45. Dom verkar ha en mysig sammanhållning men jag skulle inte klara det.
Kram