Monday, February 18, 2019

Trött

Min lilla Tilda på bilden
Jag har varit så trött ett tag, speciellt i helgen och idag. Är ledig imorgon och la in om att få ta en semesterdag på onsdag som beviljades. Känner att jag behöver vila lite. Det har varit en del irritationsmoment på jobbet, jag känner mig lite slutkörd. Man jobbar så himla mycket och obekväma tider, veckan man jobbar helg har man bara en ledig dag och ofta blir det så mycket man ska hinna med den dagen. Imorgon ska jag luncha med L från tidningstiden, sen har jag tvättid. Så onsdag ska jag försöka ta det lite lugnare. Gå ut och gå lite, försöka rensa huvudet från allt, gosa lite med katterna, så kanske jag blir lite piggare.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Bra att du har dina fina katter att mysa med när du känner att det är lite jobbigt. De finns alltid där när du behöver dem :)
Synd att det alltid ska vara så stressigt och mycket att göra. Skönt att du fick en extra dag ledigt så att du kanske hinner göra det du ska och sedan bara ta det lugnt. Det behöver du.
Kram

ime said...

Ja katterna finns här, alltid lika kärleksfulla.
Jag kände ett stort behov av en extra ledig dag, man behöver lyssna på sin kropp. Inte bara köra på.
Kram

Znogge said...

Så skönt att du kunde lägga in en extra semesterdag och att den beviljades. Det är viktigt att lyssna på kroppen och vara rädd om sig själv.
Så fin din katt är!

Kram

ime said...

Tack 😊 visst är Tilda fin.
Ja det känns jätteskönt att vara ledig två dagar, två morgnar att sova ut och få ta det lite lugnt.
Kram