Friday, August 07, 2020

Usch vilken vecka

Denna veckan har varit så jobbig. Kunde ju såklart inte somna kvällen innan jag skulle börja jobba så det var tufft att gå upp kl 5 på morgonen. På jobbet hade jag glömt det mesta, kände mig som nybörjare. På tisdagmorgonen vaknade jag med migrän. De senaste gångerna har jag inte blivit så sjuk tack och lov, jag tar en cocktail av mediciner och lyckas sova bort det. Sov faktiskt ett dygn, vaknade av klockan onsdagmorgonen kl 5. Klarade av att jobba. Det är jobbigt att inte bli av med den här skiten rent ut sagt. Men det är bättre än i våras. Igår var det tjafs på jobbet. Jag blir tillsagd att hjälpa till på bokningen, jag sitter kvar på kundtjänst men hjälper till att ta bokningssamtal. Jag har inget emot att hjälpa till under förutsättning att de som jobbar på den avdelningen också tar samtal. Men det är tyvärr fortfarande problem där, folk gör inte det dom ska. Vid det läget ska jag hålla tyst och inte ifrågasätta, men jag har ju svårt för det. Jag tycker att man först och främst ser till att alla är inloggade och jobbar, SEN ber man mig om hjälp om det behövs. Det var en person som sprang och skvallrade för en chef att jag tyckte så. Ja, så tramsigt är det. Sen hamnar jag i dålig dager. Men det får vara så. Jag vet att jag har rätt.
Igår kom också det obegripliga beskedet att högskoleprovet i höst också ställs in. Jag blir så himla ledsen för J:s skull. Orkar inte skriva mer om det. Det är jobbigt att vara förälder även till vuxna barn.
Imorgon vill E att jag kommer till Torsö. Jag får se hur jag gör. Jag är trött och vet inte om jag orkar ge mig av.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Men fy, vilken trist start efter semestern. Det verkar som om migränen kommer när det känns stressigt så jag hoppas att det ska bli mindre tjafs och att du får jobba med det du ska göra på kundtjänst. Jag tänkte på dig och din son när jag hörde om högskoleprovet. Blir han kvar i Japan i stället? Det är klart att det måste kännas jobbigt och saknaden blir säkert ännu starkare när den blandas med besvikelse.
Kram

ime said...

Jag hittar inget mönster bakom min migrän, kan få det precis när som helst, både helger och veckodagar.
Min son planerar hemflytt ändå. Men första planen att börja plugga i höst gick om intet och även nu att plugga efter jul. Det känns inte som man gjort allt för att kunna genomföra provet och det är så många umgdomar som kommer i kläm.
Kram

Znogge said...

Vilken jobbig och tråkig start efter semestern. Nu vet jag inte om du har haft migrän under ledigheten men om inte så är den klart arbetsrelaterad. Hoppas att du får jobba med det du ska och att det lugnar ner sig!

Kram

ime said...

Jag hade liten känning av migrän första semesterhelgen nu är det ca var 4e vecka jag får det. Men som sagt, det är mycket bättte än i våras så jag har hopp om att det ska försvinna igen.
Kram