Saturday, March 13, 2021

Läget

 


Jag har kommit bra in i rutinen att gå ut på en promenad varje morgon innan jag startar datorn hemma. Svanarna på bilden såg jag en morgon. Det har varit ganska kallt denna veckan men det känns skönt när man kommer hem och värmer sig med hett kaffe.

J har fått lägenhet i Lund, han har haft tur och fått på en nation. Det kan dröja mycket längre annars. Han flyttar om en vecka. Han har ju varit hos mig varje dag och haft föreläsningarna digitalt. Kommer att kännas lite konstigt att bli helt ensam. Vi har ju våra avstämningar varje dag på teams då vi kan prata och se varandra, mina arbetskamrater och jag. Det betyder ganska mycket faktiskt. Vi pratar inte bara jobb, det blir mycket skratt och flams. Vi är nog alla svältfödda på sociala kontakter. Jag pratar ju ofta med Dante och S också. Längtar väldigt mycket efter att få åka upp. Som det känns nu vill jag ha vaccin innan jag planerar något. Med den takten som vaccinationen sker så lär det nog inte bli till sommaren som utlovats.

4 comments:

Znogge said...

Vilken bra rutin du har fått in med dina promenader.
Grattis till sonens lägenhet. Det är verkligen inte helt lätt att hitta bostad i Lund. Jag minns att båda flickorna hade turen att få direkt men alla löste det sig inte för.
Sociala kontakter är vi inte bortskämda med så då är det skönt att ni kan prata om annat än arbetet också.

Kram och god lördag!

ime said...

Ja han skrev ett mail om att han var intresserad av att jobba på nationen, han var med där sist han pluggade och det ligger nära där han bodde sist, så det är en hel del nostalgi med i bilden.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Det är bra med rutiner och nu har du hittat de som passar dig.
Skönt att det ordnade sig med en lägenhet för din son. Ni har säkert haft trevligt tillsammans men har man en gång flyttat hemifrån så är det skönt att få rå sig själv. Det är nog bra för er båda och ni kan ju ses digitalt. Precis som med arbetskamraterna och din dotter med familj. Jag har funderat en del på hur det hade varit under pandemin om vi inte hade haft den digitala tekniken. Den har varit lösningen för många.
Kram

ime said...

Ja det bästa är att ha egen bostad. Jag vågar inte ens tänka på hur det varit om inte den digitala tekniken funnits. Nu får jag ändå se hur Dante utvecklas och växer. Han får se mig så han ändå vet vem jag är när vi väl kan träffas.
Kram