Tuesday, March 23, 2021

Tisdag

 Det blev inget av med att jobba på kontoret i veckan som planerat. Jag har nämligen drabbats av urinvägsinfektion, var hos läkaren i söndags och har fått pencillin. Jag fick så ont i magen i fredags och jag kopplade inte först vad det kunde bero på. Jag jobbar hemifrån för det orkar jag, men jag vill inte ge mig iväg när jag inte mår bra. Så det får vänta till nästa vecka med administratörsjobb på kontoret.

Jag längtar så efter att få besöka lite härliga platser. Förutom att hälsa på Dante så är det så fina ställen i Stockholm jag inte besökt på länge. Jag följer en del på Instagram, t ex Rosendahls trädgårdar på Djurgården. Där är så underbart. Vi ska få reda på sommarsemestern denna veckan. Hoppas det blir en fin sommar så man kan njuta på balkongen.

6 comments:

znogge said...

Visst längtar man efter att göra vissa saker. Hoppas du får träffa Dante i sommar. Själv vill jag gärna åka till Stockholm för att hälsa på sonen.
Urinvägsinfektion är inte roligt så jag hoppas att antibiotikan har snabb effekt.

Kram och krya på!

ime said...

Ja jag förstår att du också längtar till Stockholm!
Ännu har jag inte märkt någon större effekt av antibiotikan.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Din arbetsgivare är nog, eller borde i alla fall vara, nöjd med att du jobbar hemma trots att du inte mår bra. Ännu ett skäl för att till viss del fortsätta med hemarbete efter pandemin. Men ta inte i för hårt och ta hand om dig.
Visst längtar man till när roligare dagar kommer. Jag och syrran har bokat en stuga tillsammans i sommar och jag hoppas att det ska gå vägen. Jag är ju i alla fall vaccinerad och vi kan hålla oss borta från alla andra. Jag ser väldigt mycket fram mot det. Samma plats som vi har varit på vid två tidigare tillfällen. Jag tror nog att du ska kunna träffa Dante och besöka Stockholm i sommar. Kanske inte förrän i augusti men jag hoppas och tror att till dess ska vi kunna börja bete oss lite mer som vanligt.
Kram

ime said...

Ja det finns fördelar med att jobba hemifrån, man kan känna sig halvkass men ändå orka just för att man kan vara i sitt hem.
Det låter jättemysigt att ni hyrt stuga tillsammans, din syster och du. Jag har nog tänkt att jag ska vara vaccinerad innan jag åker iväg, har nog inga förhoppningar att jag är det i sommar tyvärr.
Kram

Eva i Dalarna said...

Jag tycker det är synd att det sattes mål på en viss tid när alla ska vara vaccinerade. Det blir ju bara en massa otålighet bland folk och media är ju inte sena att haka på sånt. Så skapas avundsjuka och irritation. Trots att vi alla borde förstå att man kan inte dela ut mer vaccin än man har tillgång till.
Ett bättre uttryck hade varit:"Målet är att alla som vill ha vaccin mot covid19 ska bli vaccinerade". Möjligen med tillägget "så fort som möjligt."

ime said...

Ja jag håller med, dom borde inte gått ut och sagt att alla skulle vara vaccinerade till midsommar. Men jag tar det lugnt, får vänta tils det blir min tur. Har dock bestämt mig för att inte ge mig ut på några längre äventyr innan jag fått vaccin.